preloder

Το Facebook επιβεβαιώνει τη δοκιμή ενός νέου κουμπιού, επονομαζόμενου με τον όρο  «Downvote» (καταψήφιση) για την επισήμανση σχολίων.

Πώς μπορεί το Facebook να προωθήσει μια ουσιαστική αλληλεπίδραση μεταξύ των χρηστών; Αφήνοντας τους να καταψηφίσουν ανάρμοστα σχόλια, έτσι ώστε να αποκρύπτονται. Το Facebook, πλέον, κάνει δοκιμές με το κουμπί καταψήφισης («Downvote») σε ένα περιορισμένο σύνολο δημοσιεύσεων (η εταιρεία επιβεβαιώνει την πληροφορία αυτή στην δημοφιλή ιστοσελίδα TechCrunch). Αλλά αυτό που κάνει το Facebook με τα κουμπιά αλληλεπίδρασης, σχετικά με τα προβληματικά σχόλια, θα μπορούσε να εγείρει νέα ερωτήματα σχετικά με τη λογοκρισία και τον ρόλο του ως συντάκτη ειδήσεων και εταιρεία μέσων ενημέρωσης.

Facebook Downvote

Εκπρόσωπος της εταιρείας Facebook , αναφέρει στην TechCrunch ,ότι το κίνητρο πίσω από το κουμπί «Downvote» είναι η δημιουργία ενός ξεκάθαρου τρόπου για τους χρήστες ώστε να καταδεικνύουν στο Facebook ότι ένα σχόλιο είναι ανάρμοστο, απολίτιστο ή παραπλανητικό.

Δήλωση που εξέδωσε το Facebook:

«Δεν δοκιμάζουμε ένα κουμπί «Dislike». Εξετάζουμε τη δημιουργία ενός χαρακτηριστικού με το οποίο οι άνθρωποι θα μας δίνουν μια αναφορά σχετικά με τις δημοσιεύσεις (posts) και τα σχόλια. Αυτό λειτουργεί για ένα μικρό σύνολο ατόμων στις ΗΠΑ μόνο.»

Το κουμπί Downvote θα λειτουργεί κάπως έτσι:

Όταν κάποιος θα πατάει το κουμπί «Downvote» θα αποκρύπτεται το εκάστοτε σχόλιο και θα παρέχονται στους χρήστες επιπλέον δυνατότητες ώστε να χαρακτηρίσουν το σχόλιο «προσβλητικό», «παραπλανητικό» και «εκτός θέματος». Με τον τρόπο αυτό θα βοηθηθεί το Facebook να αναγνωρίσει εάν το σχόλιο είναι απαράδεκτο, ψεύτικη είδηση ή απλώς άσχετο. Το Facebook ήδη διαθέτει ένα κουμπί απόκρυψης για σχόλια, άλλα είναι συνήθως κρυμμένο κάτω από την μπάρα κύλισης που βρίσκονται τα σχόλια και δεν είναι άμεσα προσβάσιμο ώστε να πατηθεί απευθείας.

Σύμφωνα με το Facebook, αυτό είναι ένα βραχυπρόθεσμο test που δεν επηρεάζει την κατάταξη του σχόλιου, της δημοσίευσης ή της σελίδας. Έχει σχεδιαστεί ως ένας τρόπος για να δώσετε αναφορά – πληροφορία στο Facebook, όχι στον σχολιαστή και επίσης δεν θα υπάρχει καμία δημόσια ορατή καταμέτρηση του πόσα Downvotes ένα σχόλιο παίρνει. Η δοκιμή εκτελείται για το 5% των χρηστών του Android στις Η.Π.Α. με τη γλώσσα να είναι στα Αγγλικά. Το κουμπί «Downvote» εμφανίζεται μόνο στα δημόσια posts και όχι στις αναρτήσεις από ομάδες, δημόσια πρόσωπα ή χρήστες. Επί του παρόντος, δεν υπάρχει σχέδιο για επέκταση του συγκεκριμένου test.

Δεν είναι κουμπί «Dislike».

Facebook Dislike Button

Ένα κουμπί «Dislike» είναι από καιρό το πιο απαιτητικό χαρακτηριστικό του Facebook, το οποίο όμως δεν δημιούργησαν ποτέ.

Πίσω στο 2015, ο Διευθύνων Σύμβουλος Mark Zuckerberg απάντησε σε μια ερώτηση  της Q & A σχετικά με αυτό, λέγοντας:

«Δεν θέλουμε απλά να δημιουργήσουμε ένα κουμπί «Dislike», επειδή δεν θέλουμε να μετατρέψουμε το Facebook σε ένα φόρουμ όπου οι άνθρωποι θα υπερψηφίζουν ή θα καταψηφίζουν τα posts των χρηστών. Αυτό δεν μοιάζει με το είδος της κοινότητας που θέλουμε να δημιουργήσουμε. «

Αντ’ αυτού, το Facebook δημιούργησε κουμπιά αλληλεπίδρασης που επιτρέπουν στο χρήστη να απαντήσει σε δημοσιεύσεις και σχόλια με «αγάπη» , «ενθουσιασμό», «γέλιο», «λύπη» ή «θυμό» με τα αντίστοιχα προσωποποιημένα αυτοκόλλητα.

Το κουμπί «Downvote» συνδέεται με την πρόσφατη ώθηση του Facebook για να βελτιώσει την ευημερία των χρηστών του, δίνοντας προτεραιότητα στο περιεχόμενο της ροής ειδήσεων που οδηγεί σε ουσιαστικές αλληλεπιδράσεις αντί για παθητική περιήγηση σαν ζόμπι. Αυτό οδήγησε, τη δημοφιλή εταιρεία social media, να παρουσιάζει λιγότερα viral βίντεο, το οποίο με τη σειρά του συνέβαλε στη μείωση των καθημερινών χρηστών του Facebook κατά 700.000!!! στις Η.Π.Α. και στον Καναδά   – την πρώτη πτώση που σημειώθηκε ποτέ οπουδήποτε στον πλανήτη – και ο χαμηλότερος ρυθμός αύξησης του DAU (Daily Active Users) του Facebook που έχει ποτέ αναφερθεί.

Αλλά ένας τρόπος, ώστε το Facebook  να δημιουργήσει πιο ουσιαστική αλληλεπίδραση χωρίς να χάσει χρόνο στο «site», θα μπορούσε να είναι η εξασφάλιση των σχολίων με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον να βρίσκονται στην κορυφή των θέσεων. Το Facebook κατατάσσει ήδη τα σχόλια ανάλογα με τα πόσα «Like» έχουν πάρει και πόσες απαντήσεις έχουν γράψει άλλοι χρήστες. Αλλά το κουμπί «Downvote» θα μπορούσε να διασφαλίσει το εξής: ότι αν εμφανιστούν δυσάρεστα – ανάρμοστα σχόλια και διακοπεί η συζήτηση, το Facebook θα το μάθει!!!!

Αυτό θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει σε ένα τρόπο ώστε το Facebook να «θάψει» αυτά τα σχόλια, ή τους χρήστες που τα δημοσιεύουν. Ωστόσο, αυτό θα εγείρει μόνο περισσότερες ερωτήσεις σχετικά με τη λογοκρισία και αυτό που χαρακτηρίζεται ως ακατάλληλο στην εκάστοτε χρονική περίοδο, όταν το Facebook αγωνίζεται ήδη πυρετωδώς να διαχειριστεί τις ευθύνες του, ως προς  αυτό που ο Zuckerberg ονομάζει «όχι μια παραδοσιακή εταιρεία μέσων ενημέρωσης».

codewild logo favicon

Ωχ και άλλο newsletter?

Μην ανησυχείς! Δεν έχουμε σκοπό να γίνουμε εκνευριστικοί. Απλά πιστεύουμε ότι για να βρίσκεσαι εδώ πολύ πιθανόν να σε ενδιαφέρουν τα άρθρα τεχνολογίας και digital marketing που δημοσιεύουμε κατα καιρούς. Τι λες?

Έχετε εγγραφεί επιτυχώς!

Pin It on Pinterest