Ο όρος Responsive προέρχεται από την λέξη respond (απαντώ/ ανταποκρίνομαι) και σημαίνει πως μια ιστοσελίδα μπορεί να προσαρμοστεί δυναμικά και άμεσα σε κάθε διάσταση, σε οποιονδήποτε προσανατολισμό οθόνης (orientation) και από οποιαδήποτε συσκευή(Κινητό, Tablet, Φορητός υπολογιστής κτλ). Όλα αυτά χωρίς ο χρήστης να αλληλεπιδράσει ώστε να δει το περιεχόμενο της ιστοσελίδας.
Οι περισσότεροι χρήστες χρησιμοποιούν smartphone
Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί ραγδαία αύξηση της περιήγησης στο διαδίκτυο από φορητές συσκευές πράγμα που σημαίνει ότι η εμπειρία του χρήστη επιβάλλεται να είναι ίδια από οποιαδήποτε συσκευή επιλέξει να περιηγηθεί.
Συγκεκριμένα πρόσφατη έρευνα κάνει λόγο για ποσοστό 70% με 80% των χρηστών του διαδικτύου να χρησιμοποιεί smartphones και tablets, ενώ η αγορά συνεχίζει να εμπλουτίζεται από συσκευές διάφορων μεγεθών κάτι που καθιστά τις ιστοσελίδες να είναι προσαρμοσμένες ανάλογα και με την ανάγκη του καταναλωτή.
Με λίγα λόγια η responsive ιστοσελίδα παρέχει στον χρήστη τις ίδιες δυνατότητες σε όλα τα είδη συσκευών περιήγησης. Αυτός είναι και ένας από τους σημαντικότερους λόγους που κάθε επιχείρηση πρέπει να έχει responsive ιστοσελίδα.
Η Google είναι σύμμαχος σε mobile friendly ιστοσελίδες
H Google από τον Απρίλιο του 2015 με την μεγάλη αλλαγή του αλγορίθμου της, δίνει μια ώθηση στις ιστοσελίδες που είναι mobile-friendly και τις κατατάσσει πιο ψηλά στις μηχανές αναζήτησης λόγω του σχεδιασμού τους. Η ποιότητα ενός website σε κινητό επηρεάζει σημαντικά τα οργανικά αποτελέσματα της Google και όποιος δε προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα χάνει σίγουρα πελάτες.
Ξεκίνα να βελτιώνεις και εσύ την ιστοσελίδα σου με το Off page SEO
Ο χρήστης δεν έχει υπομονή
Όπως έχουμε προαναφέρει η ταχύτητα μιας ιστοσελίδας παίζει σημαντικό ρόλο για έναν επισκέπτη αφού είναι και το πρώτο πράγμα που θα αντιμετωπίσει κάποιος μπαίνοντας σε ένα website. Όμως, πέρα από τη ταχύτητα που θα αντιμετωπίσει ο χρήστης, η προσαρμοσμένη ιστοσελίδα είναι το επόμενο που θα αντικρίσει κάποιος επισκέπτης σας. Σύμφωνα με έρευνα από Consumer Barometer της Google μόνο το 8% των χρηστών θα συνέχιζε να χρησιμοποιεί μια ιστοσελίδα που είναι ακατάλληλη για συσκευές, ενώ το 25% θα στρεφόταν σε ένα παρόμοιο site. Πολύ μεγάλο ποσοστό για μια επιχείρηση που υστερεί στο mobile friendly στοιχείο.
Διπλάσιες πωλήσεις σε επιχειρήσεις που είναι mobile friendly
Την σημερινή εποχή που όλοι έχουμε στα χέρια μας έξυπνα κινητά τηλέφωνα και όπου και αν βρισκόμαστε μπορούμε να ψάξουμε το οτιδήποτε από το κινητό μας επιβάλλεται η περιήγηση του χρήστη να είναι δυνατή όπως και από τον υπολογιστή έτσι και από το κινητό του, ώστε να μην τον εμποδίζει να αγοράσει κάτι ή να ψάξει κάτι άμεσα, εύκολα και γρήγορα. Κανείς δε θέλει να χάσει κάποιον πελάτη. Συγκεκριμένα το 67% των καταναλωτών θα χρησιμοποιήσουν ένα mobile optimized website για τη συμπλήρωση μια φόρμας ή αγορά ενός προϊόντος ή υπηρεσίας.
Συντήρηση ενός μόνο site & ενιαία ροή traffic
Παλαιότερα η κατασκευή ενός responsive site ήταν κάτι ξεχωριστό για φορητές συσκευές δηλαδή κατασκευή mobile version του site. Αρκετά χρονοβόρο, διότι απαιτούσε την ενημέρωση και συντήρηση 2 διαφορετικών ιστοσελίδων (2 διαφορετικά domains) και αρνητικά εισερχόμενη κίνηση λόγω της χρήσης διαφορετικών domains σε desktop ή σε mobile συσκευές. Η λύση πλέον υπάρχει και σε συσκευές που δεν έχουν κυκλοφορήσει ακόμα και είναι σίγουρο ότι η ιστοσελίδα σου δε θα έχει κανένα απολύτως πρόβλημα και θα προσαρμοστεί ανάλογα με το μέγεθός της.
Τι αντίκτυπο έχουν όλα αυτά για την επιχείρηση σου;
Οι ανταγωνιστές που διαθέτουν μια responsive ιστοσελίδα θα δέχονται τους πελάτες που εσύ χάνεις λόγω του κακού design της ιστοσελίδας σου. Το μόνο σίγουρο είναι ότι ποτέ δεν είναι αργά!
Επικοινωνήστε μαζί μας άμεσα για οποιαδήποτε διευκρίνηση.
Μερικά παραδείγματα από responsive ιστοσελίδες από την Codewild Software House