Στις 11 Ιανουαρίου 2018, ο Mark Zuckerberg ανακοίνωσε ότι το Facebook θα αλλάξει τον αλγόριθμο στις ροές των χρηστών για να δώσει προτεραιότητα και έμφαση στο περιεχόμενο από “φίλους, οικογένειες και ομάδες”.
Συγκεκριμένα ο ίδιος έγραψε ότι « Θα δείτε λιγότερο δημόσιο περιεχόμενο όπως αναρτήσεις από επιχειρήσεις, μάρκες και μέσα μαζικής ενημέρωσης». Όσοι έχετε λογαριασμό στο Facebook, σίγουρα θα πέσατε πάνω σε κάποια δημοσίευση σχετικά με το «νέο αλγόριθμο» που βάζει… κόφτη στις ροές των χρηστών με περιορισμό τα 30 άτομα. Κάτι που ισχύει όσον αφορά, το μέγιστο επιτρεπόμενο αριθμό ατόμων/σελίδων που μπορείτε να επιλέξετε για να εμφανίζονται οι δημοσιεύσεις τους πάντα πρώτα στην αρχική σας σελίδα.
Το Facebook κατατάσσει τις ενημερώσεις που βλέπει ένας χρήστης με βάση τα ενδιαφέροντά του και το πόσο αλληλεπιδρά με άλλους χρήστες. Αν κάποιος έχει 5.000 φίλους και αλληλεπιδρά με μόλις 10 από αυτούς, ο αλγόριθμος θα του δείχνει στην αρχική σελίδα (News Feed) περισσότερες αναρτήσεις από αυτούς, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα βλέπει αναρτήσεις και από άλλους, ενώ σε καμία περίπτωση δεν υφίσταται όριο 30 και μόνο φίλων. Αυτό ισχύει μόνο εφόσον εσείς επιλέξετε τους 30 των οποίων οι δημοσιεύσεις θα εμφανίζονται πρώτα στην αρχική σας.
Το Facebook δηλαδή δίνει τη δυνατότητα στο κάθε χρήστη να τροποποιήσει τις αναρτήσεις που θα βλέπει στην αρχική σελίδα του, με βάση τις προτιμήσεις του.
Δείτε πως :
1)
2)
Με βάση τα ανωτέρω γίνεται κατανοητό πως ο αλγόριθμος του Facebook έχει αλλάξει και επηρεάζει τις δημοσιεύσεις των επιχειρήσεων και των σελίδων αλλά όχι των απλών χρηστών. Η επιλογή είναι στο χέρι του χρήστη αφού ο δημιουργός του Facebook επισημαίνει ότι σκοπός του εξαρχής ήταν να φέρει του χρήστες του κοντά.